Dolny Śląsk za pół ceny i zmiana planów...Kalenica z Leśnego Dworka :)

13:25:00

Witam ponownie na moim blogu.

Dzisiaj przychodzę do Was z postem o tym gdzie byliśmy w sobotę. Jak wiecie, albo i nie od 21 do 23 października < przez cały weekend>  jest akcja "Dolny Śląsk za pół ceny", czyli atrakcje tj. hotele,restauracje i wiele innych obniżą swoje ceny o połowę:) Myślę, że to jest super opcja, gdyż ceny biletów często są nie ukrywajmy są wysokie tym bardziej gdy chcemy wybrać się całą rodziną to jest większy koszt. Można np. wybrać się do Zamku Książ, Zamku Bolków, Twierdzę w Srebrnej Górze, Kłodzku, Minieurolandu itp.

My chcieliśmy się wybrać na Szczeliniec Wielki, jednak nie wiedziałam czy ta promocja też tam obowiązuje, ale postanowiliśmy zaryzykować, jednak zmieniliśmy nasze plany, gdy zobaczyliśmy kamery online <zawsze tak robimy przed wyjazdem w jakieś miejsce>, bo nie zawsze pogoda jest taka jak u nas...Więc postanowiliśmy wybrać się niedaleko nas do miejsca gdzie już byliśmy, ale z całkiem innej strony czyli na Kalenicę od strony Leśnego Dworka. Od razu po dojechaniu na parking przywitała nas piękna złota polska jesień, jednak coraz dalej szliśmy tym było jeszcze piękniej. Wybraliśmy szlak niebiesko-zielony, który zamienił się w zielony i prowadził na Bielawską Polankę, a następnie stamtąd czerwono-żółtym już w miejsce docelowe, czyli na Kalenicę. Kalenica czyli góra ( 964 m.n.p.m), jest to szczyt  środkowej części Gór Sowich, trzeci pod względem wysokości po Wielkiej (1015 m.n.p.) i Małej Sowie (972 m.n.p.m). Ogólnie trasa ta nam zajęła ponad 2 h i na prawdę była trochę wymagająca. Oczywiście weszliśmy na górę skąd rozpościera się piękny widok na Bielawę, Wielką Sowę itd. Jak zawsze także wiało niemiłosiernie, ale udało się zrobić kilka zdjęć i ja zeszłam na dół a Piotrek został jeszcze na chwilę.
Na dole spotkaliśmy także Kozy znaczy tak nam się wydaje <zdjęcia będą na dole>, które udało się Piotrkowi sfotografować, bo stały dłuższą chwilę nieruchomo. Następnie udaliśmy się na Zimną Polanę <wiadomo dlaczego taka nazwa, zawsze tam jest tak okropnie zimno> dalej żółto-czerwonym szlakiem i już po chwili odpoczynku i posileniu się, bo prawie w ogóle nie robiliśmy sobie przerw przez te 3 h , udaliśmy się żółtym szlakiem już do samochodu <czyli nie wracaliśmy ty samym szlakiem tylko poszliśmy tak jakby na około:)>. Schodziło się dosyć szybko tylko większość drogi na początku była bardzo kamienista i ciężko było...Później ten szlak się połączył w niebieski i już prowadził do końca.

Akurat jak wracaliśmy to robił się zachód i szkoda było nie skorzystać żeby zrobić jeszcze kilka zdjęć, bo wtedy wychodzą najlepiej:) Już byliśmy przy samochodzie, ale zobaczyliśmy, że do platformy widokowej jest 20 minut, więc postanowiliśmy szybko tam się wybrać, mocno zmęczeni, ale jednak zawsze chcemy zobaczyć jak najwięcej, tym bardziej, że nigdy tam nie byliśmy, chodź na Leśnym Dworku byłam i to kilka razy jeszcze w szkole, ale nigdy nie widziałam żadnej platformy. Platforma położona jest pomiędzy drzewami i na prawdę piękny jest z niej widok na cały las tym bardziej taki jesienny, kolorowy oraz na miasto, który już zaczęło być oświetlane i tym bardziej to pięknie wyglądało. Zaszło słońce, zaczęło robić się ciemno więc udaliśmy się szybko w dół i do domciu:) Dziękuję za uwagę:)

You Might Also Like

8 komentarze

1. Piękna jesień, piękne zdjęcia. No i góry, o których mogę czytać zawsze i wszędzie. W Górach Sowich mnie jeszcze nie było, ale na pewno się tam kiedyś wybiorę. Z tego co widzę to dzikich tłumów tam nie ma :) Pozdrawiam i życzę udanych górskich wędrówek.
    Agnieszka
    www.musmozolu.com

Odpowiedzi
    1. To koniecznie musi Pani się wybrać :) To prawda nie ma tłumów, ale dla nas to bardzo dobrze, całkiem inaczej się odbiera naturę i to co nas otacza :) Chodź Góry Sowie moim zdaniem i tak są niedocenionym, ale jakże pięknym miejscem i cieszę się, że tak blisko ich mieszkam i mogę je często podziwiać :) Pozdrawiam również i dziękuję przed nami jeszcze wiele wycieczek to na pewno :)

2. Fantastyczne zdjęcia i przepiękne miejsce :) Ahh, piękna ta nasza Polska :D

Odpowiedzi
    1. Oj piękna, piękna :) I kryje tyle pięknym, niespotykanych miejsc :) Dlatego wróciliśmy z zagranicy, bo bardzo brakowało Nam tych wszystkich wycieczek i naszej pięknej Polski :)

Usuń
  3. Jesień + góry, idealny zestaw na wędrówkę po spokój. Bo Polska jest po to, aby ją odkrywać stale na nowo!

OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tym w 100 %! :) Nasz Polska jest piękna i godna polecania oraz chwalenia się nią i jej pięknem :)

5. Zwierzę ze zdjecia, to samica muflona :)

Odpowiedzi
    1. O dziękuję bardzo za odpowiedź :)