Niedziela z nami - Jesienny Zamek Grodno i jego tajemnice oraz festiwal muzyki średniowiecznej:)

17:04:00

Cześć. W niedzielę postanowiliśmy wybrać się na Zamek Grodno oddalony od nas o około 30 km. Ładna była pogoda, więc postanowiliśmy nie siedzieć w domu tylko wybrać się na Zamek chodź po wczorajszym trochę byliśmy zmęczeni, ale jak wiecie z poprzedniego posta do dzisiaj były atrakcje Dolnego Śląska za pół ceny. Więc czemu by nie skorzystać.
Wyjechaliśmy jakoś po 11. Zebraliśmy się w miarę szybko po śniadanku. Po drodze była bardzo ładna pogoda lecz, gdy dojechaliśmy na miejsce trochę się zachmurzyło, ale wiadomo jak to w górach zazwyczaj całkiem inna pogoda. Z parkingu na Zamek prowadzą trzy szlaki, ale praktycznie są one połączone, potem tylko jest rozwidlenie na rowerowy. Szlak pieszy ma prowadzić 15 minut i chyba tak jest. Prowadzi on przez las i już przy końcu jest dosyć ciężkie podejście po kamieniach. Gdy już byliśmy prawie na miejscu usłyszeliśmy jakąś muzykę i nawet nie wiedzieliśmy, że akurat w tym dniu odbywa się festiwal muzyki średniowiecznej co okazało się bardzo fajną sprawą, coś się chociaż działo. Chwilę posłuchaliśmy i postanowiliśmy już docelowo wejść na Zamek i co najważniejsze na wieżę zamkową. I następne zdziwienie, że przez cały weekend bilet wstępu kosztował tylko 5 zł. Czyli tak jakby obowiązywał tylko ulgowy i połowa z niego, więc bardzo fajnie:) Wejście miało być o 13 z przewodnikiem, ale postanowiliśmy wejść bez, bo kiedyś już byliśmy oprowadzani i znamy historię Zamku. Przed nami już szła inna wycieczka, dlatego poszliśmy od razu na samą górę, czyli wieżę widokową, na którą prowadzą na prawdę strome schody i trochę ich jest. Mieliśmy nadzieję, że nie będzie tłoku i można będzie spokojnie zrobić zdjęcia.

I tak też było, byliśmy sami na górze, w tle grała muzyka, piękne widoki i spokojnie zrobiliśmy zdjęcia z czego jesteśmy bardzo zadowoleni a przede wszystkim chyba pierwszy raz jak tam byliśmy praktycznie w ogóle nie wiało co okropnie nas zdziwiło. Więc zdjęcia z nierozwaloną grzywką są heh. Kiedy już mieliśmy schodzić akurat strasznie dużo ludzi się zebrało, więc tym bardziej postanowiliśmy już zejść na dół i spokojnie jeszcze pochodzić po Zamku i jego komnatach. Trochę już zgłodnieliśmy i chcieliśmy coś iść zjeść, gdy się okazało, że akurat dzisiaj dla gości były przygotowane pieczone ziemniaki z ogniska dodatkowo z masełkiem i gorąca herbata za darmo. Bardzo fajna sprawa, tym bardziej, że wieki tego nie jadłam. Posililiśmy się, posiedzieliśmy jeszcze chwilę i udaliśmy się z powrotem do samochodu, bo chcieliśmy jeszcze pójść nad jezioro i na tamę. Całą relację będziecie mieli na dole mam nadzieję, że Wam się spodobają zdjęcia. I tak wróciliśmy o 16, znaczy o tej byliśmy w Świdnicy u teściowej na obiedzie, jeszcze zahaczyłam galerię, ale nic ciekawego nie było a do domu dotarliśmy po 19. Tak minęła cała niedziela,a już jutro kolejna... a Wy jak spędziliście/spędzacie weekend?:) Pochwalcie się kto ma długi weekend? Ja miałam mieć, ale niestety...