Spontaniczny wypad - Szczeliniec Wielki i Radków :)

19:12:00

Dzisiaj kolejny post z pięknego miejsca na Dolnym Śląsku, czyli oczywiście mowa o Szczelińcu Wielkim i jego labiryncie skał. Udało Nam się jeszcze zahaczyć zalew w Radkowie już po zachodzie słońca. Przepiękne miejsce, z piękną panoramą. Ubiegła sobota była u Nas cała deszczowa, więc nie spodziewałam się, że w niedzielę będzie tak ładnie. Od rana było słonecznie dlatego spontanicznie postanowiliśmy się wybrać na Szczeliniec, po raz kolejny, ostatni raz byliśmy tam rok temu o tej samej porze. Nie mamy daleko, bo ponad 50 km, tylko najgorsze są te serpentyny...
Szczeliniec Wielki ma 919 m.n.p.m i jest to najwyższy szczyt Gór Stołowych. Należy on do Korony Gór Polski i jest jedną z największych atrakcji turystycznych Sudetów, z rezerwatem krajobrazowym i tarasami widokowymi z panoramą Sudetów. Trasa na szczyt i Schronisko na Szczelińcu nie jest długa, z początku trochę wymagająca, bo prowadzi po schodach. Około 40 minut i jesteśmy na miejscu :). Bardzo fajne rozwiązanie, że wchodzimy jedną drogą a schodzimy drugą, łatwiej i przyjemniej się chodzi,w niektórych etapach droga jest wąska, więc pewnie dlatego takie rozwiązanie. Byłam bardzo zdziwiona, że tego dnia było tak ciepło i praktycznie bezwietrznie, chodź rzadko się to zdarza. W sezonie chyba właśnie od listopada nie trzeba płacić za wejście, bo wchodzimy na własną odpowiedzialność. Koszt biletu normalnie kosztuje 7 zł normalny i 4 zł ulgowy. Dla tych widoków na prawdę warto odwiedzić to miejsce, mamy dużo punktów widokowych. Akurat jak My byliśmy była bardzo ładna przejrzystość i fajne pasma chmur. Teraz dzień jest o wiele krótszy więc i trafiliśmy na zachód słońca, ale już przy schodzeniu. Potem jeszcze na chwilę udaliśmy się na Radków, gdzie znajduje się piękny zalew. Towarzyszyło Nam w tym miejscu piękne różowe niebo, które na prawdę robiło wrażenie. Oczywiście zdjęcia tego do końca nie oddają, ale uwierzcie mi na słowo.

Szczeliniec Wielki :)

Radków :)

You Might Also Like

52 komentarze

1. Coś w tym jest, że spontaniczne wypady mają w sobie tyle uroku, nawet jeśli wycieczka zaplanowana w szczegółach i podczas jej trwania trafia się nam coś spoza listy, to jak dobrze jest z tego skorzystać, tyle wspomnień od razu się tworzy. :)

1. Tak właśnie takie wypady najlepsze i najbardziej zostają w naszej głowie 😊

2. dobrze wpominam to miejsce :) piekne zdjecia

Odpowiedzi
    1. My tak nie do końca, ale to nie ważne😜 Widoki i miejsce oczywiście na tak i dziękuję 😊

Usuń
  3. Szczeliniec i okolice już od dawna są na mojej liście miejsc do odwiedzenia i jakoś zawsze mi nie po drodze. I skręca mnie jak widzę, że kolejna osoba tam była, a ja ciągle nie ;)

Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz się wybrać jak najszybciej, bo jak widzisz warto :)

4. Chyba się skuszę na odwiedziny ☺️

OdpowiedzUsuń
  5. Alez piękne miejsce, zachwycające widoki :) takie spontaniczne wycieczki są najlepsze :) Zazdroszczę :)

1. Bardzo piękne 😊 Dlatego nie lubię nic planować 😊 Pozdrawiam 😊

Usuń
  6. Piękne te góry! Te zdjęcia z zachodem słońca fantastyczne:) Zapamiętuję i dopisuję do miejsc wartych zobaczenia w naszym kraju:)

Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że się podoba i polecam koniecznie odwiedzić :)

Usuń
  7. Polskie gory sa wspaniale, ciesze sie, ze mamy ich pod dostatkiem. A zdjecia magiczne <3

Odpowiedzi
    1. Święte słowa, tak samo uważam :) Cieszę się, że się podoba :)

Usuń
  8. piękny wypad! pozazdrościć! u mnie w nowym jorku same budynki ;)

Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) No właśnie i to jest ten ból mieszkania w takim wielkim mieście ;p Chodź strasznie chciałabym zobaczyć Nowy Jork :)

Usuń
  9. Jest mi wstyd, bo nawet nie wiedziałam o istnieniu takiego miejsca, a mieszkam w Krakowie, więc daleko nie mam. Muszę się wybrać, bo zwłaszcza Szczeliniec skradł moje serce.

Odpowiedzi
    1. O widzisz, cieszę się, że dzięki mojemu blogowi poznałaś nowe miejsce warte zobaczenia :) Pozdrawiam :)

Usuń
  10. Ale piękne zdjęcia :)! Super jest ten Dolny Śląsk :)!

Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że super i dziękuję :)

Usuń
  11. Byłam na Szczelińcu Wielkim w październiku, było super ale mgła i chmury nie pozwoliły na podziwianie widoków. Dzięki Twoim zdjęciom, wiem co mnie ominęło haha ;)

Odpowiedzi
    1. No czasem właśnie tak jest, pogoda zmienna jest :)

Usuń
  12. My byliśmy na Sylwestra :) oprócz Szczelińca, to pozostałe szlaki puste, więc spokojnie można podziwiać naturę i wczuć się w klimat. Polecamy

Odpowiedzi
    1. O super na pewno atmosfera genialna i w ogóle :) Świetny pomysł :)

Usuń
  13. Jaka bajkowość na pierwszym zdjęciu...i na ostatnich! Pojechałabym od razu - teraz :D

Odpowiedzi
    1. To co stoi na przeszkodzie? Pewnie odległość, ale na to też są sposoby :)

Usuń
  14. W listopadzie pokochałam polskie góry - teraz już wiem, co muszę dopisać do mojej listy tras do przebycia :) !

Odpowiedzi
    1. Koniecznie się wybierz, bo warto :)

Usuń
  15. Przepiękne widoki. Nie byłam w Górach Stołowych od lat, a tu nigdy. Koniecznie muszę się wybrać dla tych przepięknych widoków. :)

Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Oj to koniecznie się wybierz :)

Usuń
  16. Piękne zdjęcia! w koncu blog o podrozy gdzie znajde zdjecia w wiekszej ilosci niz 5 szt! śliczne widoki, aż samemu chce sie robic takie spontaniczne wyjazdy! :)

Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że się podoba :) Spontaniczne wypady najlepsze :)

Usuń
  17. Szczeliniec jest piękny i to o każdej porze roku (ja akurat miała okazję odwiedzać go wiosną i zimą). Również warto wpaść do skalnych labiryntów, jakie znaleźć można u naszych czeskich, południowych sąsiadów.

Odpowiedzi
    1. Też byliśmy i to nie raz w Adrspach i Teplicach 😊 Też pięknie i warto niedługo będzie o tym post 😉

18. Skały maja swój niepowtarzalny urok 🐾❤️

OdpowiedzUsuń
  19. Dolny Śląsk miałam możliwość odkrywać przez prawie rok. Mieszkałam blisko granicy z Czechami. O tym miejscu jednak nie dane mi było usłyszeć. Jak tylko będę miała okazję koniecznie tam się udam.

1. Wybierz się, bo naprawdę warto o każdej porze roku jest tam przepięknie 😊

Usuń
  20. Uwielbiam te górskie klimaty.Szczeliniec fantastyczny i to jeszcze tak świetnie przedstawiłas to na zdjęciach. Brawo Ty :)

Odpowiedzi
    1. To akurat nie moja zasługa tylko mojego chłopaka zapraszam po więcej świetnych zdjęć na jego profil na Instagramie @buczynski92 😊 I dziękuję w jego imieniu 😊

Usuń
  21. Zdobywam Koronę Gór Polski i Szczeliniec mam już za sobą. Przyznam, że choć skalne formacje robią wrażenie, to samo podejście (schody, schody, niekończące się schody) było dla mnie dość monotonne. No ale góry zawsze dają radę :) Pozdrawiam!
    Ps. Ładne zdjęcia :)

Odpowiedzi
    1. To prawda, ale już widoki na samej górze jak się trafi to robią wrażenie :) Pozdrawiam również i dziękuję :)

Usuń
  22. Kocham Szczeliniec całym sercem! :) Piękne były warunki, zdjęcia też super :)

1. Akurat udała się wtedy pogoda 😊 Dziękuję 😚

Usuń
  23. Zachciałem odwiedzić to miejsce. Uważam zresztą, że południe Polski to jeden z piękniejszych obszarów naszego kraju. Bywam tam niezbyt regularnie, więc cierpię nieustannie. Ale może w tym roku zorganizuje sobie wypad na Śląsk?

Odpowiedzi
    1. Oj to prawda i szkoda, że nie masz możliwości bywać częściej ...Ja się cieszę, że mam w miarę blisko wszędzie i dlatego korzystam :)

Usuń
  24. Byłam tam jakieś 20 lat temu, ale takich pięknych fotografii nie posiadam ;-) A byliście w Sztolniach Walimskich?

Odpowiedzi
    1. Właśnie jeszcze nie byliśmy, ale mamy zamiar ;)

Usuń
  25. Może nie do końca jestem zwolennikiem takich spontanicznych wypadów, zawsze staram się choć z grubsza zaplanować co i jak. Nie przeczę również, że nie zdarzało mi się "zabłądzić" i wylądować w zupełnie innym miejscu niż zakładałem. Polska ma to do siebie, że jest niewielkim krajem, który aż kipi od miejsc znanych i nieznanych, w które koniecznie trzeba zajrzeć. Nigdy nie wiadomo jakie perełki kryją się kilka wsi dalej, więc warto zaglądać w każdą dziurę, choćby była zabita nie wiem jakimi dechami. Szczeliniec Wielki, bliższe i dalsze okolice dostaną ode mnie szansę najprawdopodobniej na jesieni, bo mam kilka planów związanych z tamtejszymi terenami. ;)

Pozdrawiam i powodzenia,
    Damian

Odpowiedzi
    1. Ja uważam, że takie wypady właśnie są najlepsze i najpiękniejsze wspomnienia przynoszą :) Chodź oczywiście pewniej jest coś zaplanować, ale takie wycieczki też są potrzebne :) Zapraszam w te rejony i także pozdrawiam :)